Slava lui Dumnezeu. O estetica teologica | Hans Urs von Balthasar

Totul depinde de ceea ce rezulta din auzirea, vederea si mai ales din atingerea Cuvantului vietii, si in cele din urma din punerea degetului pe rana din coasta: „ca duhul nu are carne si oase, precum Ma vedeti pe Mine ca am” (Luca 24, 39). Tocmai aceasta carne si aceste oase sunt importante, „duh” exista destul in toate celelalte religii si conceptii despre lume. Ceea ce este distinctiv crestin, este faptul ca sensibilul-corporal nu este numai materialul religios „pornind” de la care se pot face abstractiunile necesare, ci se ramane tocmai la vederea, auzirea, atingerea si gustarea placutei mancari a acestei carni si-a acestui sange, care au purtat pacatele lumii si le-au indepartat.Frumusetea trebuie sa fie primul nostru cuvant. Frumusetea este ultimul lucru de care cuteaza sa se apropie intelectul cugetator, pentru ca numai ea inconjoara, cu aureola splendorii ei de neinteles, dubla constelatie a adevarului si binelui in asocierea lor inseparabila, frumusetea dezinteresata, fara de care lumea antica refuza sa se inteleaga pe sine, dar care, imperceptibil si atat de evident, si-a luat adio de la lumea noastra noua, a interesului, ca sa o lase prada lacomiei si tristetii ei. Frumusetea, care nu mai este iubita si ocrotita nici de religie, dar care, ridicata ca o masca de pe chipul aceleia, lasa sa se vada sub ea trasaturi care ameninta sa devina incomprehensibile pentru oameni. Frumusetea, in care nu mai indraznim sa credem, din care am facut doar o aparenta, ca sa ne putem desparti mai usor de ea; frumusetea care (dupa cum se dovedeste astazi) cere pentru sine cel putin tot atat curaj si putere de decizie ca si adevarul si binele, si care nu se lasa nici separata, nici izgonita de cei doi frati ai ei, fara sa-i ia cu sine in exilul ei, intr-un act de razbunare misterioasa. Poti fi sigur ca acela care strange din buze cu dispret la auzul numelui ei, de parca ea n-ar fi decat podoaba unui trecut burghez, nu mai stie nici sa se roage – fie c-o recunoaste, fie ca nu – iar curand nu va mai putea nici sa iubeasca.Forma centrala de evidenta, de care depinde tot restul, este perceperea formei Dumnezeiesti obiective a lui Isus Hristos, care este nu „crezuta”, ci „vazuta” (oricat de mult am crede in Hristos); in aceasta forma straluceste slava obiectiva a lui Dumnezeu, ea este slava finala (kabod), trimisa si chemata sa-si arunce umbra peste tabernacolul intregii creatii. Toate armoniile cercetarii teologice iradiaza din aceasta slava si aduc marturie despre ea, in masura in care sunt justificate obiectiv si stiintific.

SKU: 901275556 Categorie: Etichete: ,

Descriere

Slava lui Dumnezeu. O estetica teologica | Hans Urs von Balthasar

Totul depinde de ceea ce rezulta din auzirea, vederea si mai ales din atingerea Cuvantului vietii, si in cele din urma din punerea degetului pe rana din coasta: „ca duhul nu are carne si oase, precum Ma vedeti pe Mine ca am” (Luca 24, 39). Tocmai aceasta carne si aceste oase sunt importante, „duh” exista destul in toate celelalte religii si conceptii despre lume. Ceea ce este distinctiv crestin, este faptul ca sensibilul-corporal nu este numai materialul religios „pornind” de la care se pot face abstractiunile necesare, ci se ramane tocmai la vederea, auzirea, atingerea si gustarea placutei mancari a acestei carni si-a acestui sange, care au purtat pacatele lumii si le-au indepartat.Frumusetea trebuie sa fie primul nostru cuvant. Frumusetea este ultimul lucru de care cuteaza sa se apropie intelectul cugetator, pentru ca numai ea inconjoara, cu aureola splendorii ei de neinteles, dubla constelatie a adevarului si binelui in asocierea lor inseparabila, frumusetea dezinteresata, fara de care lumea antica refuza sa se inteleaga pe sine, dar care, imperceptibil si atat de evident, si-a luat adio de la lumea noastra noua, a interesului, ca sa o lase prada lacomiei si tristetii ei. Frumusetea, care nu mai este iubita si ocrotita nici de religie, dar care, ridicata ca o masca de pe chipul aceleia, lasa sa se vada sub ea trasaturi care ameninta sa devina incomprehensibile pentru oameni. Frumusetea, in care nu mai indraznim sa credem, din care am facut doar o aparenta, ca sa ne putem desparti mai usor de ea; frumusetea care (dupa cum se dovedeste astazi) cere pentru sine cel putin tot atat curaj si putere de decizie ca si adevarul si binele, si care nu se lasa nici separata, nici izgonita de cei doi frati ai ei, fara sa-i ia cu sine in exilul ei, intr-un act de razbunare misterioasa. Poti fi sigur ca acela care strange din buze cu dispret la auzul numelui ei, de parca ea n-ar fi decat podoaba unui trecut burghez, nu mai stie nici sa se roage – fie c-o recunoaste, fie ca nu – iar curand nu va mai putea nici sa iubeasca.Forma centrala de evidenta, de care depinde tot restul, este perceperea formei Dumnezeiesti obiective a lui Isus Hristos, care este nu „crezuta”, ci „vazuta” (oricat de mult am crede in Hristos); in aceasta forma straluceste slava obiectiva a lui Dumnezeu, ea este slava finala (kabod), trimisa si chemata sa-si arunce umbra peste tabernacolul intregii creatii. Toate armoniile cercetarii teologice iradiaza din aceasta slava si aduc marturie despre ea, in masura in care sunt justificate obiectiv si stiintific.

Slava lui Dumnezeu. O estetica teologica | Hans Urs von Balthasar

Plata online cu cardul sau la destinație ramburs in funcție de produs.

Plata cu cardul de credit

Plata la livrare

Rambursul la curier se plătește în cash (exclusiv în RON) la livrarea coletului.

Livrare în toată Romania

 

Retur

Drept de retur in conformitate cu art.9 alin.1 din Ordonanță nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor

Declinare de responsabilitate

acest site nu poate garanta exactitatea completă a informațiilor afișate pe acest site și nici furnizarea în totalitate a informațiilor de către comercianți. Drept urmare, datorită naturii activităților acestui site ca fiind un promotor al unor firme terțe, în cazul unor discrepanțe între informațiile afișate pe site-ul sau anunțurile acestui site și cele afișate pe site-ul comerciantului, acesta din urmă va predomina. Autorizațiile legale pentru comercializare, originalitatea produselor cât și alte demersuri legale necesare pentru comercializare revin exclusiv în sarcina comerciantului. Prețurile afișate includ toate taxele, preț inclusiv TVA.

Informații suplimentare

Brand